NATIONAL SURVEYS WITH CIVIL SERVANTS: MODELS ADOPTED IN SEVEN COUNTRIES AND POSSIBILITIES OF APPLICATION IN BRAZIL

Pedro Paulo Teófilo Magalhães de HOLLANDA, Pedro Lucas de Moura PALOTTI

Abstract


Objective:   to   explore   how   national   governments   use   surveys   to   measure aspects of   government   bureaucracies.   Based   on a document analysis   it   is investigated how seven States (Australia, Canada, Chile, India, Ireland, United Kingdom and United States) conducted surveys with civil servants based on organization, purpose, and scope of these surveys.

Methodology: the inductive method is used, through the review of research conducted in the seven States mentioned above, in a qualitative and quantitative approach. 

Results: when comparing the seven surveys, one can observe that all of them have the goal to understand the perceptions and demographic characteristics of civil servants in order to improve state performance. The acknowledgement of the importance of these actors for the achievement of more effective public policies dialogues with the literature on conditions for State action, particularly regarding administrative and political-relational capacities. 

Contributions: to discuss the possibility of applying similar methods in Brazil.

Keywords:  Bureaucracy; Profile   of   public   servants; State   capabilities; Governance; Quality of government. 

RESUMO

Objetivo: explorar como os governos nacionais usam pesquisas para medir aspectos   das   burocracias   governamentais.   Com   base   em   uma   análise   de documentos, investiga-se como sete Estados (Austrália, Canadá, Chile, Índia, Irlanda, Reino Unido e Estados Unidos) realizaram pesquisas com servidorespúblicos   nos   quesitos   de   organização,  finalidade   e   escopo. 

Metodologia: utiliza-se o método indutivo, mediante a revisão de pesquisas realizadas nossete Estados acima mencionados, em abordagem  qualitativa e quantitativa.

Resultados: ao comparar as sete pesquisas, pode-se observar que toda têm oobjetivo   de   compreender   as   perceções  e  características  demográficas   dosfuncionários   públicos,   a   fim   de   melhorar   o   desempenho   do   Estado.   O reconhecimento da importância desses   intervenientes   para   a   realização   depolíticas públicas dialoga com a literatura sobre as condições da   ação do Estado,  nomeadamente   no   que   respeita   às   capacidades   administrativas   epolíticas-relacionais.

Contribuições: discutir a possibilidade de aplicar métodossemelhantes no Brasil.

Palavras-chave:  Burocracia; Perfil   dos   servidores   públicos;  Capacidades estatais; Governança; Qualidade do governo.

 

 


Keywords


Bureaucracy; Profile of public servants; State capabilities; Governance; Quality of government.

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DOI: http://dx.doi.org/10.26668/revistajur.2316-753X.v3i70.4217

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