Qualidade e marketing: aspectos convergentes da estratégia de negócios da indústria

Maura Regina FRANCO, Ghislaine Miranda BONDUELLE, Paulo Eduardo Sobreira MORAES

Resumo


RESUMO

As necessidades do consumidor quanto a padrões de qualidade de produtos moveleiros carecem de maior ponderação junto às empresas da área como estratégia organizacional de gestão da qualidade. Assim, cada mercado e cada segmento deste propiciam às organizações moveleiras a oportunidade de estabelecer princípios pelos quais se orientar, constituindo-se em oportunidade para o desenvolvimento do produto e da instituição.Deriva deste conveniente estado de mercado à oportunidade de evidenciar padrões de qualidade de produto que atendam aos diversos tipos de consumidores.

Palavras chave: Qualidade, estratégia, produtos moveleiros.

 

ABSTRACT

Customer’s needs in that what refers to quality patterns of furniture products require more reflection from furniture companies as an organizational strategy of quality management. However, the creation of such patterns requires an adequate view on the part of organizations concerning the acceptance of their products in the market. This way, each market and each segment of this market provide the furniture companies the opportunity to establish guiding principles, creating opportunities for the development of the product and the institution. The opportunity to highlight product quality patterns which meet the demands of different kinds of customers stem from this convenient market state.

Keywords: Quality, strategy, furniture products


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